s

s

torsdag 22. mai 2014

Meir bløming

Det blømer nede i hagen. Ikkje frodig og flott enno, men innimellom. Ellers studerer eg på farger og form på bladverk. Fint det og.

 Anemone i blomst og med knopper nedanfor.
 Enkel rein og kvit blom med rosa knopp.


 Duppsoleie. Den skal eg dela no. Stor og flott plante.

 Nokre stader byrjer samanplantinger å fungera, med farge og bladvariasjoner. Og også med dette å planta tett, dekka all jord .Var eit glimt av det her. Det må nok veksa til litt meir men trur eg med litt justering undervegs er på veg dit eg vil !!



 Klematis-bløming på gang. Nydleg bløming !!


 Og denne bergklematisen (alpe-klematis?)
 har visst tenkt å overta huset !!



Kos doke i hagen venner. Det gjer eg !!

7 kommentarer:

  1. Hei Torill :) Det er mye kos i hagen for tiden ja! Jeg har Anemone også, men den blomstrer ikke enda. Kan gjerne skyldes at den står i full skygge? :) Jeg synes den er så fin, både bladverk, knopper og blomst. Jeg har planer om å plante staudene tett for å begrense behovet for ugressluking. Det er mye annet som er langt mer morro i hagen enn å fjerne ugress :) Clematisen din kommer til å bli et syn når den springer ut i blomst! Håper du deler bilde!

    Ønsker deg en riktig fin helg! Hilsen fra Tone

    SvarSlett
  2. Hei
    Mange flotte bilder fra den frodige hagen din. Plantene har virkelig kommet langt.
    Jeg koser meg også i hagen om dagen. Ønsker deg en fin helg.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Du har en fantastisk frodig have. For en nydelig klematis !

    SvarSlett
  4. Fantastisk blomstring!
    Så mange flotte sorter du har...vi må bare nyte og glede oss over tiden vi har nå:)
    Ønsker deg fine dager:)

    SvarSlett
  5. Så flott det var i hagen din nå. Utrolig til blomstring. ..God helg. .

    SvarSlett
  6. Så flott det er hos deg - spennende sammenplanting på vei med lekre bladfarger!
    Hilde

    SvarSlett