s

s

torsdag 27. juni 2013

Blomegleder og andre gleder.




Så deilig med sommer.
Kjekt med plantene som veks,
med blomane som lyser opp.
Så deilig med sommer.
Kunne gå i lette klær,
Kjenna at varmen gjer godt.
Så deilig med sommer.
Sola som varmer både planter og meg,
og farger himlen i varme farger.
Så deilig med sommer.
Takk Gud, for at du skapte sommeren !!


Min gule kongslys frøsår seg sjølv rundt i hagen. Av og til der det er greitt, andre ganger flytter eg dei. Går greitt det når planta er liten.
Blømer ikkje enno, men eg synest den er flott der den står.
 Dette er ei plante eg har flytta inn i bedet, den neste har sådd seg sjølv "på ein plass der ingen skulle tru at nokon kunne bu" !! Ei lita jordlomme ytterst på berget. Artig. Denne måtte jo få stå.





Forskjellige hosta, store ,små i forskjellige farger går igjen i hagen. Det same gjeld rododendron.


Kvart år er det ei stor gleda og fylgja med på denne valmuen. Første blom i går , fleire på gang. Ekstra glad i år for eg delte den i fjor og var spent på om det var greitt. Den står no klar for bløming to stader i hagen.


 Det var litt sommer glede og hageglede frå meg i kveld. 
Glad for enno ein ting forresten, null hull sa tannlegen i dag !!







8 kommentarer:

  1. Kor fint t du gjør det. Å du fanga det så godt med kamera :-) grattis m tannlegebesøket ;-) Bjørghild

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk. Tenk når eg får meg nytt kamera !! Det gler eg meg til.

      Slett
  2. Fine gleder :) 0 hull er ikke til å kimse av. Nydelig valmue.

    SvarSlett
  3. Hei! Nå er det vakkert og frodig i hagen din. Valmuer er noe av det vakreste jeg vet. Kongslyset står kjempeflott. Mange ganger finner plantene mye finere steder enn en selv tenker på. Ha en fin midtsommerkveld! Anne

    SvarSlett
  4. Så staselig kongslys! Morsomt når plantene finner egne steder og blomstre. Den er vakker, valmuen din også :)

    SvarSlett
  5. Kjempefint Torill :)Du har ein spennande hage, frodig og full av liv. Og null hull, ein god følelse.. Svever ut frå bygningen då:) Marta Kristin

    SvarSlett
  6. Det er mye å glede seg over når man har hage. Når jeg går rundt i hagen for å se hva som spirer og gror, så kjenner jeg gleden pruse.

    Hos deg var det mye flott nå, og jeg skjønner veldig godt at du koser deg. Ønsker deg en kjempe fin helg. Klem

    SvarSlett
  7. Herlige sommer, den skal vi være glade for, om enn det regner. Så flotte bilder du byr på, vallmo er så vakker. Og en del planter ser ut at klare seg med nesten ingenting. Må være tilstrekkelig med jord like vel nederst på berget.
    Ha det godt :)

    SvarSlett