s

s

søndag 30. juni 2013

Nyvaska inngangsparti

Alle plantene som pleier å stå i inngangspartiet
 har vore på "ferie" på terassen.

 Kjekt å pynta der, men veit at pga. regn og vind er det ikkje lurt å ha mange planter der til vanleg.
Det var heller ikkje for å pynta dei blei flytta, men steinhellene i inngangspartiet trong ein grundig vask.
Og sakte men sikkert er der både kosta, spylt og høgtrykks-vaska. Og hellene vart mykje lysare.

Men det er no litt tomt utan potter og pynt.


Så i dag var ferien på terassen slutt og plantene og pynten var igjen på flyttefot tilbake til inngangspartiet.


Har ikkje så veldig mange planter i potter men dei utgjer likevel ein forskjell synest eg.





Og med bedet på andre sida, så er eg fornøyd.




Liker godt all steinen i hagen, blir flottare den og med litt grønt rundt seg.
Sitter her og samler krefter etter ryddeøkta ute. Må ha litt håndbrems på så det ikkje går for fort. Energiøkonomisering......Satser på grilling ute i dag. Så satser eg på ei ugrasøkt igjen i morgon.
Ha ein fortsatt fin dag og god veka.

10 kommentarer:

  1. Inngangspartiet ditt er flott! Det gjør seg med litt planter i potter, det utgjør absolutt en forskjell, ja.
    Bedet ditt har også blitt veldig fint. Stein og murer i kombinasjon med planter blir nesten alltid vellykket. Spesielt når man som du, velger så flotte planter, og setter de så flott sammen.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Så fint du har det hos deg. Det lyser velkommen til et varmt hjem ved inngangspartiet ditt:):)

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg blir så imponert når jeg ser dette. Nydelig steinarbeide. Jeg tror dere på vestlandet har mer sansen for dette enn her på østlandet. Sjelden å se dette her. Stein og planter, som hos deg, er vakkert. Anne

    SvarSlett
  4. Så fiiint!
    Liker så godt disse steinpartiene dine..de er så flotte med alt det grønne og blomster i:)
    Du er så flink!
    Nyt sommeren:))

    SvarSlett
  5. Så koseleg og fint du har det rundt deg :)
    Slike store heller kunne eg tenkt meg på sørsida av huset hos oss :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Hadde passa veldig fint inn hos deg.

      Slett
  6. Koselig hage du har med mye fint i :) Vi skal også ha en del stein i hagen. Vi har fått skifer foran inngangspartiet og skal også ha en del belegningsstein bl. a mellom og rundt bed. Vi har ikke helt landet på hva vi skal ha i beda, men med kantsteinen på plass kan vi snart fylle jord i bedene og plante i dem. Må bare finne ut hva :)

    SvarSlett
  7. hei igjen:)
    Takk for trøst og omtanke:))

    SvarSlett