s

s

torsdag 6. mars 2014

Hallo, her er eg. Igjen.






Ikkje alltid like lett og inspirerande å laga blogginnlegg.
Ikkje alltid overskot og lyst å finna heller.
Men , eg er her, og akkurat i dag har eg lyst og overskot til å laga eit innlegg.
Håper du som har fulgt meg før henger med, og nye lesarar er sjølvsagt også veldig velkomen.


Hos meg har fokuset vore på oppussing av loft-stova og bursdags-feiringer. Og eg har gleda meg til å få tid i hagen. No har eg tid, men overskotet forsvann i bursdagsfeiringer, og så kom jammen regnet !!
Så no driv eg med nett-haging. Eg kviler og venter på at kroppen vil vera med på det hodet vil sånn etterkvart. Er eg heldig så har kanskje regnet regna frå seg til eg er klar?



Eg har store planer for hagen denne sesongen. Etter sist hage-år konkluderte eg med at her er for mykje hage å stella for meg. Det blir for mykje ugras til at eg klarer å halda hage-gleda oppe. Så stikkord for sesongen er forenkling . Det vil sei at det blir mindre stauder og meir jord-dekke (duk og bark).



Og på nett leiter eg etter busker som har nydleg flott og langvarig blomstring, fine blad,fin farge og form, fine høstfarger og helst fine greiner på vinteren og? Joda, eg veit at det er vanskeleg å finna i ein busk, men eg skal jo ha fleire! Eg ynskjer meg busker som ein ikkje finn overalt, gjerne litt spesielle og mindre vanlege.



No ynskjer eg meg tips om busker som du er fornøyd med i din hage og som du gjerne anbefaler. Gjerne som innlegg på eigen blogg, men hugs å tipsa meg då !! 


Bileta i dagens innlegg er frå mars i fjor. Alle blomane er ute i hagen i år også med unntak av denne siste julerosa. Etter tre år med flott,spennande bløming , forsvann denne stauda sommaren i fjor. Dessverre.

No skal eg ut og driva nett-haging på hageblogger !!

10 kommentarer:

  1. Heisann :) Det er mye inspirasjon å hente i nett-haging, og så er det en fin syssel når energien til å gjøre noe ikke er tilstede. Hos oss holder vi på med hageplanlegging, og i planleggingen og utforming må vi også ta helsemessige hensyn. Vi er hagegal begge to og har lyst på en frodig hage. Jeg drømmer om en hage som er så frodig at ugresset blir kvalt mellom stauder og annet vi ønsker hagen skal inneholde. Jeg lever i troen om at det lar seg gjøre :) Håper mengdene med regn som er meldt på våre kanter fordufter som dugg for solen. Vi trenger litt solskinn nå etter den våte, vindfulle vinteren vi har hatt.
    Kos deg med nett-haging :) Fin kveld ønskes fra Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Tittet rundt i bloggen din før jeg drar videre. Så mange fine planter du har i den fine hagen din! Plantebloggen din var genial og mye fint å se. Gleder meg til å følge videre :)

      Slett
  2. Det er godt at det begynner å våres, og det veldig tidlig også. Vi får håpe at regnværet ikke varer så lenge, så du får nyte hagen snart. Men i morgen skal det visst bli ille.
    Eg syns det er bra med litt vintergrønne busker her på vestlandet, siden vi har så lite snø.

    SvarSlett
  3. Bursdagsfeiring og oppussing tar all energi selv om en ellers er frisk, så det forstår jeg veldig godt! Fint at du er tilbake i bloggverden forresten :) Jeg håper energien din er tilbake en fineværsdag da! Forenkling i hagen er lurt, for å bevare hagegleden, men har dessverre ikke tips til spennende busker! Du finner sikkert noe på nettet, eller du kan besøke Hagegals skravleforum for råd? Så flotte planter du viser! Den siste der hadde jeg også i min gamle hage, men den ble dessverre ikke med på flyttelasset. Kan det være Helleborus foetidus mon tro? Den har så vakre blader, men skal visstnok ikke dufte så godt! Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, du har rett plantenavn på den Helleborusen :) Kan ikkje sei at eg har lukta den, men var i alle fall ikkje så ille at eg kjente noko....hehe. Kanskje eg skal somla meg inn på Hagegal sine sider. Sikkert ein god ide. men som du seier : Det er forskjellig fint å finna på diverse nettsider !!

      Slett
  4. Koselig at du er tilbake :) Det er mye inspirasjon å finne på nett, ja. Og så lærer man gjerne noe nytt også. Ha ei strålende hagehelg.

    SvarSlett
  5. Velkommen tilbake. Du har vært savnet!
    Nå som våren er på tur, så blir det bare mer og mer glede med både hage og blogg! Ønsker deg en fin fredagskveld.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  6. Så kjekt å ha deg tilbake. Som Vivi sier, så har du vært savnet. Krefter og inspirasjon kan svinge i våre liv. Da er det fint at man kan delta når det passer og trekke seg tilbake når det er behov for det. Jeg følger deg uansett:) Høres ut som en flott hageplan å forenkle. Det er viktig at det å holde på med hagen skal gi energi og ikke ta for mye. Det blir spennende å se og få inspirasjon til forenklinger. Har behov for å gjøre det selv også kjenner jeg. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Så koselig at du er tilbake:)
    Men av og til blir det pauser på oss alle..med forskjellige grunn:)
    Nå er våren på gang og du har jo masse flott i bedene dine alt:)

    SvarSlett